KONGRE TURİZMDE ULUSLARASI MEDYA ÇALIŞMALARI
(TUGEV) Turizm Geliştirme ve Eğitim Vakfı tarafından (ICVB) İstanbul Kongre ve Ziyaretçi Bürosu iştiraki ile İstanbul Kalkınma Ajansı 2014 yılı Mali Destek Programı kapsamında yürütülen "Kongreler Şehri İstanbul-Uluslararası Medya Çalışması" projesinin sonuçları, 18 Ağustos 2015 Salı günü Wyndham Grand İstanbul Europe Hotelde kapanış toplantısı ile Basın mensuplarıyla ve Turizm Örgüt temsilcileriyle paylaşıldı.
İstanbul Kongre ve Ziyaretçi Bürosu (ICVB) Genel Müdürü Özgül Özkan Yavuz, “Uluslararası kongre şehirleri sıralamasında İlk 10 sırayı muhafaza ederken hedef İstanbul'un 2023 yılında ilk 5'te yer alması.
Uygulanan projeler ile İstanbul kongre turizmde daha da güçlü hale gelebilmesi ve dünya pazar payını artırabilmesi için hedeflerinin olduğunu dile getirdi.
TUGEV ve ICVB'nin bu yılki çalışmalarında uluslararası basın, halkla ilişkiler, basılı ve dijital ilan ve reklam faaliyetlerine yoğunluk verdiğini ifade eden İstanbul Kongre ve Ziyaretçi Bürosu (ICVB) Genel Müdürü Özgül Özkan Yavuz "Kamu ve özel sektör yatırımları, ulaşılabilirlik, toplantı ve kongre merkezlerinin kalitesi ve sayısı, konaklama olanaklarındaki kalite ve alternatifler, tarih-kültür ve doğa gibi kendi öz zenginlikleri ve hizmet kalitesi ile dünya çapında bir kongre şehri ve Türkiye kongre sektörünün lokomotifi durumunda olan İstanbul için hedef, uluslararası arenada varlığının daha da artırılarak 2023 yılında kongre şehirleri sıralamasında ilk 5'te yer alması" dedi.
Genel Müdür Yavuz, proje doğrultusunda ilk olarak İstanbul'un iki kıtayı birleştiren merkezi nokta olduğunu, tarihi ve modern dokusunun birlikteliği "İki Şehrin Hikayesi" sloganı ile reklam kampanyası yürütüldüğünü açıkladı. Kongre ve toplantı sektörünün önemli pazarlarında yayınlanan en prestijli ve tirajı en yüksek 19 sektör dergisine ilan verilerek 575 000 adet dağıtıldığını söyledi.
Genel Müdür Özgül Özkan Yavuz Frankfurt'ta düzenlenen IMEX Franfurt ve Londra'da düzenlenen The Meeting Show UK gibi öncü fuarlarda basın toplantıları düzenlediklerini, İstanbul'da altyapı olanaklarını ve yapılan yeni yatırım sunumları gerçekleştirdiklerini ifade etti. Genel Müdür Özgül Özkan Yavuz "Brüksel'de toplantı sektörünün karar vericileri ve basın mensuplarıyla bir araya gelerek İstanbul'un kongre sektörü olanaklarını tanıttık. Yapılan tanıtım programı çerçevesinde, mart ayında İngiltere, Amerika, Almanya, Fransa, Hindistan ve Belçika'dan tirajları 12 bin ile 70 bin arasında değişen kongre sektörü dergilerinin editör ve muhabirleri İstanbul'a gelerek kongre merkezleri başta olmak üzere, çeşitli otelleri, kültür-sanat merkezlerini, yeme-içme mekanlarını incelediler, İstanbul'un tarihi ve doğal güzelliklerini gezdiler ve sektör temsilcileriyle buluştular.
Basın gezisi sonrasında yürütülen uluslararası halkla ilişkiler çalışmaları kapsamında toplamda 15 dergi ve online mecrada yer alan ve 418 bin 951 tiraja ulaşan haber ve röportaj çalışmaları gerçekleştirildi. Haberlerde, İstanbul'un modernite ve gelenek, batı ve doğu, dinamizm ve huzur gibi farklı yüzlerine dikkat çekilirken, kıtaları buluşturan marka şehir İstanbul'un uluslararası önemli toplantılara ev sahipliği yaptığı vurgulandı."dedi
Genel Müdür Özgül Özkan Yavuz yürüttükleri tanıtım çalışmaları sosyal medya kampanyalarıyla desteklediklerini açıkladı. İstanbul'a kongre ve toplantı amacıyla gelen katılımcıların kendi ağlarında interaktif biçimde İstanbul'un tanıtımını yapmaları için "MeetInIstanbul" etiketinin açıldığını belirten Yavuz, twitter kampanyası dahilinde düzenlenen yarışmaya yaklaşık 10 bin kişinin ilgi gösterdiğini ifade etti.
Genel Müdür Özgül Özkan Yavuz soruları cevapladı, terör ve barış sürecinin bozulması nedeniyle 2015'te kongre sektöründe düşüş olurmu soru karşılığını
"2015 şu ana kadar bizim için çok iyi giden bir yıldı. Bazı ülkelerin Dış işleri Bakanlıklarının uyarması sonucunda sektörümüz bir takım sorunlar yaşıyor. Şu ana kadar kongre iptali yok, fakat kongrelere gelen delege sayısında düşüşler oluyor. Bunu bekliyorduk ve hazırız. Geçen yılın kongre rakamlarını yakalayacağımıza inanıyoruz. Kongre sektörü biraz daha uzun vadeli planlama çalışması gerektirdiği için 'anında kongre iptali' gibi bir durumla kolay kolay karşılaşmıyoruz." Şeklinde cevapladı
Kongre sektöründe Türkiye'den daha iyi durumda olan ülkelerin bunu nasıl başardıkları ve bu ülkelerin takip edilip edilmediği sorusuna ise "En önemli etken ayrılan bütçe, rakiplerimizi, web siteleri, yaptıkları sosyal medya kampanyaları dahil her şeyleriyle takip etmeye çalışıyoruz. Burada en büyük sorun iletişim için ayrılan bütçe. Onların her yıl sadece iletişim için ayrılan bütçeleri bizimkinin en az 10-20 katı. Ayrıca, düzenli olarak uluslararası halkla ilişkiler ve reklam firmalarıyla çalışıyorlar. 20 yıldır çalıştıkları firmalar var. Onlar bu işi düzenli yapıyor. Biz de bütçe sağlayabilirsek bu alanda daha büyük kampanyalar yapabiliriz.
Bizim önümüzdeki ülkelerin bazılarının o kadar büyük bütçeleri var ki dünyada 3 farklı firmayla çalışıyorlar. Amerika'yı ayrı firmayla, Avrupa'yı ayrı firmayla çalışıyorlar, Asya'ya özel farklı bir firma tutabiliyorlar ve iletişim uzun vadeli yatırım gerektirdiği için başarıyı yakalıyorlar."dedi
Ayrıca ortak akıl, konsey oluşması şeklşinde ki katkı ve sorularıda iş birliğinin müşterek çalışmaların önemine dikkat çekti.
yilmazparlar@yahoo.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder